14 tips om een goede titel te schrijven

14 tips om een goede titel te schrijven copywriter

Je wilt een artikel, blogpost of iets anders met letters gaan schrijven en je lezer daarbij direct bij de lurven grijpen. Althans, dat zou je intentie moeten zijn. Want zoals we allemaal weten, hebben lezers, vooral mensen die van een scherm lezen, de concentratieboog van een slager zonder concentratie. Je moet dus gelijk met de spreekwoordelijke deur in huis vallen.

Je eerste doel is dat je tekst gelezen wordt. Dat mensen een titel langs zien komen op hun drukke timeline en denken: “Ik heb hier eigenlijk helemaal geen tijd voor, maar toch ga ik dit artikel lezen.” Dat doe je door je lezers vanaf het begin warm te maken en uit te dagen om door te lezen.

Je eerste zin is daarbij belangrijk, maar een goede titel van je tekst is net zo belangrijk. Daarom heb ik maar liefst 14 tips om een goede titel te schrijven voor je op een rijtje gezet. Het zijn tips and tricks die ik zelf ook gebruik en die altijd zorgen dat een titel verzinnen een stuk makkelijker gaat.

14 tips voor een goede titel

Oké, daar gaan we. Na deze 14 tips zal ook jij in staat zijn om een goede en klikbare titel te verzinnen. En zullen je lezers, bij het zien van de titel, je artikel willen lezen. Dat beloof ik je.

  1. Wie wil er allemaal <belofte>?
  2. <#> manieren om je <probleem> te verslaan
  3. De waarheid over <onderwerp>
  4. Wat iedereen wilt weten over <onderwerp>
  5. Grote doorbraak bij <onderwerp>
  6. Heb jij ook last van <onderwerp>?
  7. Verkrijg <resultaat> waar je trots op kunt zijn
  8. <#> nieuwe manieren om <resultaat>
  9. Koop geen <product/service> totdat je deze feiten hebt gelezen
  10. Wat mensen het lastigst vinden aan <opgave>
  11. Hoe <resultaat> behalen in <#> simpele stappen
  12. Hoe <resultaat in <tijdspanne> of minder
  13. Ontdek hoe je gemakkelijk <resultaat>
  14. Heb je deze<#> waarschuwingssignalen opgemerkt van <probleem>?

Een korte uitleg bij bovenstaande tips:

Bij -belofte- kan je bijvoorbeeld ’20 kg kwijtraken in 2 weken tijd’.

Op de plek van de -hekjes #- vul je een getal in.

Bij -probleem- vul je , je raadt het misschien al, het probleem in waarover jij het gaat hebben in je artikel.

Onder het kopje -onderwerp- vul je uiteraard het onderwerp van je artikel in.

Bij -resultaat- kan je denken aan bijvoorbeeld kook-skills, het perfecte plakje leverworst snijden, je auto theorie halen, een website bouwen etc.

Bij -product/service- vul je het product of service in waar je je lezer over wilt informeren/waarschuwen/attent op maken etc.

Onder het kopje -opgave- kan je uiteraard weer van alles invullen: van copywriting tot aan het bakken van patat in een pan en alles daar tussenin.

Bij -tijdspanne- vul je een tijd in, bijvoorbeeld 3 dagen.

Als je bovenstaande 14 tips voor het schrijven van een goede titel opvolgt, zal je zien dat je artikelen veel vaker zullen worden aangeklikt, waardoor je dus meer lezers zult hebben en, als dat je doel is, meer potentiële kopers/abonnees op je nieuwsbrief/download voor je e-book etc. Succes en een fijne dag nog!

Wie ben ik?

Onder de naam Orlando Ruiz de Fez Media ben ik tekstschrijver.

Denk je dat we iets voor elkaar kunnen betekenen op tekstschrijfgebied? Neem dan even contact op via de gegevens hieronder en misschien drinken we binnenkort wel een glas chocomelk of een fluitje koffie om de mogelijkheden met elkaar te bespreken.

Bekijk hier mijn website om te zien wat ik zoal voor je kan betekenen en waarom je dat aan mij zou moeten toevertrouwen.

www.orlandoruizdefezmedia.nl

En af en toe schrijf ik tevens blogs waarin ik schrijftips geef op het gebied van SEO, storytelling, sociale media en contentmarketing. Als je hier geïnteresseerd in bent, zou je even op mijn blogpagina kunnen kijken of je kan je hieronder inschrijven voor de nieuwsbrief. Spijt zal je hier niet van krijgen, geloof mij maar. En anders kan je je altijd weer uitschrijven natuurlijk.

Abonneer je op de nieuwsbrief

Neem contact op.

Geneer je dus vooral niet en stuur mij een mailtje, bel me op, whatsapp me, schrijf een briefkaart of stuur een sms om zo je vraag of opmerking kenbaar te maken.

orlandoruizdefez@hotmail.com

+31 (6) 44 87 43 31

Rooksignalen of postduif naar GPS Coördinaten 52.440 en 4.811

www.orlandoruizdefezmedia.nl